5 Feiten en fabels over eiwitshakes

In de sportwereld zijn eiwitten niet iets nieuws. Je kan namelijk eiwitsupplementen innemen om je spieren goed te laten herstellen wanneer je hebt gesport. Dit is vooral belangrijk als je intensief sport. Hiernaast kan het ook helpen met het groeien van je spieren. Er bestaan alleen veel feiten en fabels over onder andere eiwitshakes. Hieronder worden vijf van deze feiten en fabels besproken.

Herstellen bevorderen

Fitness supplementen kunnen er inderdaad voor zorgen dat de je spieren geholpen worden met het herstellen. En zo ook eiwitshakes. Door een eiwitshake te drinken, krijg je als het goed is minder last van je spieren na het sporten. Je wil natuurlijk voorkomen dat je elke dag met spierpijn rondloopt. Dat is voor niemand prettig.  Het zorgt er hiernaast voor dat je uithoudingsvermogen beter wordt en verder kan het je spiergroei stimuleren. Door het sporten verlies je vet, maar het is wel goed om daarvoor spiermassa op te bouwen. Daar word je alleen maar sterker van.

Hulp bij afvallen

Het is inderdaad een feit dat een eiwitshake je kan helpen met het afvallen. Dit heeft te maken met het feit dat je een verzadigd gevoel krijgt door een eiwitshake. Hierdoor heb je minder honger en ga je dus minder eten. Veel mensen denken dat eiwitshakes je juist dikker maken, maar dat is dus niet het geval. Tenminste, het is belangrijk dat je het in een goede mate gebruikt.

Vergeten mag

Veel mensen denken dat zij echt geen eiwitshake mogen overslaan. Er zijn zelfs mensen die denken dat je niet goed gaat herstellen als je het vergeet in te nemen. Dit is natuurlijk een hele grote fabel. Het is helemaal niet erg als je af en toe een eiwitshake vergeet in te nemen. Het is ook niet erg om het wat later te drinken dan gepland. Je hoeft het niet zo nauw te nemen. Iets vergeten is menselijk.

Het is schadelijk voor je lichaam

Eiwitten shake zou zo genaamd slecht zijn voor je gezondheid. Dit is alleen niet waar. Er zijn verschillende onderzoeken geweest naar eiwitshakes en daar is niet uitgekomen dat het slecht is voor je gezondheid. Als je een beetje uitkijkt dat je niet te veel binnenkrijgt, kan het helemaal geen kwaad. Wees hier dus niet bang voor en gebruik het met mate. Ben je lactose intolerant? Dan is het verstandig om te kijken naar een variant waar geen lactose in zit.

Alleen voor intensieve trainingen

Vaak wordt er gezegd dat je een eiwitshake moet drinken wanneer je intensief hebt gesport. Dit is in zekere zin een fabel. Je hoeft niet alleen een eiwitshake te drinken wanneer je intensief hebt gesport. Het wordt dan wel natuurlijk het meeste aangeraden, omdat je dan meer kans hebt op pijn in je spieren. Je kan het ook drinken wanneer je minder intensief hebt gesport. Een eiwitshake is eigenlijk altijd wel nuttig wanneer je hebt gesport. Het is eenmaal bedoeld voor het opbouwen en herstellen van je spiermassa. Het maakt dan niet uit of het intensief was of niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *